Από το Blogger.

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Επάγγελμα: Ταξίδι και φωτογραφία


Τα ταξίδια αρέσουν σε όλους. Η φωτογραφία αρέσει στους περισσότερους από τους ταξιδευτές. Είμαι φωτογράφος ταξιδιών. Πληρώνομαι για να ταξιδεύω.

Το design και η διαφήμιση πληρώνουν πολλά. Μπορείς να κερδίζεις χιλιάδες ευρώ αν οι φωτογραφίες σου επιλεγούν να συνοδέψουν μια καμπάνια. Ωστόσο , αυτό είναι δύσκολο και είναι διαθέσιμο μόνο σε εκείνους που έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους. Άρα είναι πολύ μακρύς ο δρόμος για την επιτυχία. Κάθε "τουρίστας" με μια φωτογραφική μηχανή και ένα εισιτήριο στο χέρι, μπορεί να νομίζει ότι πέτυχε άλλα μάλλον πέρασε και δεν ακούμπησε.

Ξυπνήματα σε περίεργες ώρες για να πετύχεις την τέλεια ανατολή, εξοπλισμός βαρύτερος από 2 βαλίτσες τηλεπερσόνας στη Μύκονο και το να χάνεις την ουσία του ταξιδιού για την τέλειο κάδρο είναι μερικά από τα μειονεκτήματα αυτής της δουλειάς. Το να αγαπάς τα ταξίδια και να έχεις το "μάτι" για το εκπληκτικό πλάνο δεν φτάνουν. Χρειάζεται τεράστια υπομονή τόσο για να περιμένεις ή και να δημιουργείς το τέλειο κλικ,  όσο και για να σταδιοδρομήσεις στο χώρο. Εδώ  θα αναφέρω ότι χρειάζεται επιχειρηματικό μυαλό και πλάνο για να προωθήσεις την δουλειά σου, δημιουργικότητα, τεχνική και διαρκή αναζήτηση εκείνης της οπτικής γωνίας που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις το διαφορετικό από το συνηθισμένο. Ο κατάλληλος εξοπλισμός είναι υπερ-απαραίτητος.

Βιβλία , περιοδικά , εφημερίδες , ημερολόγια , κάρτες και ιστοσελίδες χρειάζονται εικόνες από ταξίδια .

Πώς ξεκινάμε;
Καταρχήν πρέπει να έχουμε ένα portfolio με ταξιδιωτικές εικόνες, άρα πρέπει να ταξιδέψουμε και να αρχίσουμε να φωτογραφίζουμε. Μια τράπεζα φωτογραφιών είναι μια καλή περίπτωση για να παρουσιάσουμε την δουλειά μας και να την κάνουμε γνωστή στο ευρύ κοινό. Εκεί βέβαια υπάρχουν χιλιάδες φωτογραφίες από εκατοντάδες φωτογράφους, άρα θα πρέπει να παρουσιάσουμε μια καλή σειρά από υψηλής ποιότητας φωτογραφίες με μια προσέγγιση διαφορετική από τις υπάρχουσες που θα είναι και αυτή που θα μας χαρακτηρίζει. Τα έσοδα μας από αυτή την προσπάθεια δεν θα είναι τεράστια αφού υπάρχει και το μερίδιο της τράπεζας που θα μας βαρύνει αλλά είναι ένα πρώτο βήμα.

Μια άλλη προσέγγιση είναι η συμμετοχή σε διαγωνισμούς με θέμα την ταξιδιωτική φωτογραφία . πολλοί νικητές τέτοιων διαγωνισμών έγιναν καταξιωμένοι επαγγελματίες. Αναζητήστε στο διαδίκτυο τέτοιους διαγωνισμούς, ειδικά για ερασιτέχνες.

Τα 7 must do!

1. Να δεσμευτείς! όπως και κάθε εργασία για την οποία ο ανταγωνισμός είναι σκληρός , θα πρέπει να επιμένεις σε αυτό. Ο μόνος τρόπος για να βγάλεις τα προς το ζην από την ταξιδιωτική φωτογραφία είναι να προσπαθείς να βγάλεις τα προς το ζην από αυτό.

2. Μην ξεπουλάς! Μην δίνεις φωτογραφίες σε αντάλλαγμα για ένα αεροπορικό εισιτήριο ή ξενοδοχείο . Θα είναι πολύ πιο δύσκολο να χρεώσει αφού έχεις δημιουργήσει τέτοιο προηγούμενο. Η δουλειά των ονείρων σου, οκ, αλλά δεν μπορείς να το κάνεις για την αγάπη και μόνο - η αγάπη δεν πληρώνει τους λογαριασμούς και θα υπονομεύσει τον επαγγελματισμό σου. . Εάν οι πελάτες αγοράζουν το έργο σας θα πρέπει να πληρώσουν.

3. Να έχεις στόχο! Προσπάθησε να δεις την δουλειά σου μέσα από τα μάτια των δυνητικών πελατών σου. άλλο πράμα η ταξιδιωτική εμπειρία και άλλο η φωτογραφία. Κανέναν δεν ενδιαφέρει πως έβγαλες αυτή τη φωτογραφία, εκείνο που θέλουν οι πελάτες είναι καλές φωτογραφίες.

4. Να πρωτοτυπείς. Υπάρχουν χιλιάδες φωτογραφίες του Ταζ Μαχάλ στην Ινδία... Τι είναι αυτό που κάνει την δική σου να ξεχωρίζει;

5. Ειδικεύσου. Δώσε μια ταυτότητα στην δουλειά σου, π.χ. υποβρύχιες φωτογραφίες ή φωτογράφος πουλιών. Θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις κάποια αναγνωρισιμότητα γύρω από το όνομά σου. Ιδανικά βρες αυτό που σε ξετρελαίνει.

6. Απόκτησε τον εξοπλισμό (και εδώ ισχύει το ότι πληρώσεις παίρνεις). Ναι, είναι ακριβά τα πράγματα. Η πεθερά μου λέει: τα άρματα με κάνουν παλικάρι (όσο για αυτούς που λένε τα ράσα δεν κάνουν τον παπά, μην σε νοιάζει: για φωτογράφος; πας, όχι για παπάς.).

7. Προπονήσου! Θέσε υψηλά στάνταρ για τις λήψεις σου, τόσο τεχνικά όσο και δημιουργικά και εξάσκησέ τα πριν ξεκινήσεις να ταξιδεύεις.

Να θυμάσε: Η αγορά είναι σχεδόν κορεσμένη έτσι πρέπει να προσφέρεις κάτι το ιδιαίτερο. Κοιτάξτε για ασυνήθιστες οπτικές γωνίες ή ιδιομορφίες.









0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου